Visualisointikuvat edistävät päätöksentekoa
Investoi visualisoinnin vaikuttavuuteen
Visualisointi on rakennushankkeen elävöittämistä. Visualisointikuvat rakentavat mielikuvaa siitä, millainen kohde tulee olemaan valmiina ja millaisia tunteita sen tulee herättää. Se välittää jo varhaisessa vaiheessa tietoa tilan toimivuudesta, sen tunnelmasta ja kohteen ympäristöstä. Onnistunut visualisointikuva on enemmän kuin kuva. Se on sujuvan tuotantoprosessin tulos, joka edistää osto- tai investointipäätöstä.

Sujuva tuotantoprosessi synnyttää vaikuttavat visualisointikuvat
Sinä tarvitset visualisointikuvia viestimään rakennushankkeesta ja edistämään siihen liittyviä osto- tai investointipäätöksiä. Haluat saada vaikuttavia visualisointikuvia, mutta et vaivata liikaa päätäsi niiden tuotantoon liittyvillä yksityiskohdilla. Tai sitten sinulle on ihan selvää, mitä tarvitset ja haluat tuottaa vaikuttavat visualisointikuvat osaavilla asiantuntijoilla. Molemmissa tapauksissa Tietoan sujuva visualisointiprosessi auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi.
Määrittelemme, konseptoimme, tuotamme ja autamme jatkohyödyntämään visualisointeja tuottavasti.
Oletko epävarma siitä, millaisia visualisointeja tarvitset? Tarjoamme visualisointitarpeiden määrittelyä selkeästi hinnoiteltuna pakettina.

Visualisoinnin tavoitteen kirkastusta ja määrittelyä
Visualisointikuvien tuotantoprosessi alkaa määrittelyllä eli lähtötilanteen kartoituksella, sen tarpeiden ja tavoitteiden kirkastuksella yhteisessä palaverissa. Siinä ovat mukana tilaajan lisäksi esimerkiksi projektipäällikkö ja arkkitehti, kenties myös markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia.
Määrittelemme yhdessä visualisoinnin tavoitteet, tarpeet ja vaatimukset. Tämän jälkeen käytössäsi on kirjallinen dokumentti, jonka avulla voit joko kilpailuttaa tai toteuttaa kanssamme tarvittavat visualisoinnit.
Visualisointitarpeiden määrittelyä selkeästi hinnoiteltuna pakettina
- Yhteisessä palaverissa selkeytetyt tavoitteet, jonka pohjalta laaditaan tarvittava määrittelydokumentti.
- Käytettävissä olevien materiaalien ja riittävien lähtötietojen kartoitus.
Määrittelyn jälkeen sinulla on ymmärrys siitä, mitä visualisoinnilla halutaan saavuttaa ja viestiä: kenelle, miksi ja missä muodossa.
Vahvaa visualisoinnin konseptointia ja käsikirjoittamista
Vaikuttavat visualisoinnit syntyvät asiakkaita puhuttelevasta konseptista. Sujuvan visualisointikuvan tuotannon varmistaa vahva konsepti eli idea. Tässä prosessin vaiheessa luomme yhdessä moodboard-työskentelyn pohjalta visualisoinnin konseptin, tarinan ja käsikirjoituksen tuotantoa varten. Otamme konseptoinnissa huomioon myös arkkitehdin ja markkinoinnin näkemykset.
Jos sinulla ovat määrittelyt ja konsepti jo valmiina, voimme siirtyä suoraan tuotantovaiheeseen.
Sujuvaa visualisoinnin koordinointia ja tuotantoa
Määrittelyn ja konseptoinnin jälkeen on tuotannon vuoro. Koordinoimme ja analysoimme saamamme lähtöaineiston, jolloin havaitsemme ja ratkaisemme siinä mahdollisesti olevat ristiriidat ja yhteensopimattomuudet.
Suunnittelemme, toteutamme ja johdamme visualisoinnin tuotantoa konseptin mukaisesti. Täydennämme visualisointikuviin yksityiskohdat ja sisustukset sekä valitsemme ja kuvaamme niissä esiintyvät henkilöt ja taustat.
Hyvin koordinoitu tuotanto valmistuu sovitussa aikataulussa ja budjetissa. Visualisoinnin lopputulos tukee haluttua mielikuvaa.
Vaikuttavaa visualisointikuvan hyödyntämistä
Saavutat myynti- ja mielikuvatavoitteesi hyödyntämällä visualisointiaineistoa monipuolisesti. Tarvittaessa analysoimme kerätyt tulokset ja annamme kehitysehdotuksia sekä ideoita aineiston lisähyödyntämiseen.
Sujuvan ja tuottavan prosessin ansiosta kasvatat ymmärrystä vaikuttavan visualisoinnin merkityksestä myynnissä ja brändin rakentamisessa. Opimme yhdessä lisää, miten vaikuttaa tavoittelemaasi kohderyhmään.
Tietoan palvelumalli on sujuvin ja tuottavin tapa ostaa visualisointia
Tietoan asiantuntijat hallitsevat laajemman kokonaisuuden kuin pelkän visualisointikuvan tekemisen. Kun sinä haluat keskittyä omaan työhösi, me hoidamme puolestasi koko kuvatuotannon. Käännämme rakennushankkeesi visualisoinnin kielelle, jotta sinä voit esittää sen havainnollisesti muille.
Asuntomarkkinointi
Hyvä visualisointikuva puhuttelee tavoiteltua kohderyhmää ja herättää kiinnostuksen. Se myös antaa tietoa vielä rakentamattoman asuinkohteen tilasta, tunnelmasta ja ympäristöstä. Visualisointikuva on osa visuaalista viestiä, jonka avulla potentiaalista ostajaa johdatetaan myyntipolulla kohti asunnon ostopäätöstä.
Aluevisualisoinnit
Aluetta kehittävä rakennuttamishanke voi kestää jopa kymmeniä vuosia. Visualisointikuvat näyttävät konkreettisesti, mistä alueen kehittämishankkeessa on kyse. Ihanteellisinta on, että visualisointitarpeet määritellään mahdollisimman varhaisessa vaiheessa hanketta huomioiden sen koko elinkaari. Tämä on tärkeää varsinkin siinä vaiheessa, kun rakennettava kohde on vielä suunnitteluasteella.
Liike- ja toimitila- ja julkinen rakentaminen
Tilaaja haluaa visualisointien kertovan loppukäyttäjälle, miten tilat tulevat toimimaan.
Kilpailuvisualisoinnit
Voittavat hankesuunnitelmat välittävät suunnittelijan vision inspiroivalla tavalla.
Lue lisää visualisoinnin hyödyntämisestä rakennushankkeessa
OLEMME TÄÄLLÄ SINUA VARTEN
Toimiva tietomallintaminen
Olli Pääkkönen
Tiimipäällikkö, Havainnollistaminen
