Sujuvien sovellusten avulla digitaalista sisältöä on helppo jakaa ja käyttää

Sujuvat sovellukset edistävät monikanavaisuutta


Sovellustemme avulla sisältösi ovat sujuvasti jaettavissa ja käytettävissä myös digitaalisissa medioissa. Nykyaikana ne saattavat olla jopa ainoa jakelutie ja kokemusrajapinta kohderyhmää tavoitellessa.

Oikean lähestymistavan ja teknologian valinta on kriittinen alkuvaiheen päätös, joka kannattaa tehdä yhdessä asiantuntijoidemme kanssa. Sujuva ja tuottava sovelluskehittäminen onnistuu järkevillä teknologiavalinnoilla, realistisella aikataululla, oikealla budjetilla, osaavilla tekijöillä ja hyötyä tuottavilla ratkaisulla.

Pyydä tarjous sujuvista sovelluksista
Tietoa sujuvat sovellukset

Tietoa 360 Ilmakartta

Aluekehityshanke ymmärrettäväksi havainnollisella 360-ilmakartalla

Tietoa 360 Ilmakartta on korkearesoluutioisista panoraamailmakuvista koottu käyttöliittymä, joka toimii selaimella kaikissa laitteissa. Sovellus mahdollistaa uudenlaisen tavan navigoida kohdealueen yläpuolelta, missä ympäristön hahmottaa tehokkaasti.

  • Ilmakarttaan voi kuvaupottaa paikkatietoperusteisesti esimerkiksi 3D-malleja tulevista rakennuksista, liikennereittejä ja aluerajauksia.
  • Kohteisiin voi yhdistää kuvia, tekstiä ja videoita.
  • Vaihtoehtoisia suunnitelmia voi vertailla, katsoa eri suunnista ja zoomata lähelle.
  • Käyttökokemus on helppo ja hallittu.

Tietoa 360 Ilmakartta on osoittautunut erinomaiseksi työkaluksi vaikeasti hahmotettavien hankkeiden havainnollistamiseksi. Ammattilaisten ja maallikoiden on helppo kommunikoida visuaalisesti miellyttävän ilmakuvan avulla.

Tietoa 360 ilmakartta
WEUP sovelluksen kuva kaupungista.
Judging tool kuvaa.

Tietoa Competition Cloud

Pilvipalveluratkaisu laadukkaan suunnittelukilpailun järjestäjälle kaikkiin työvaiheisiin

Arkkitehtuurikilpailujen ehdotukset on esitelty perinteisesti paperilla ja pienoismalleina. Nykyään kilpailuissa voidaan pyytää palauttamaan myös sähköinen aineisto, esimerkiksi PDF-versiot plansseista. 

Tietoa Competition Cloud vie ehdotusten laadinnan, palautuksen, arvioinnin ja julkisen esittelyn uudelle aikakaudelle. Pitkälle automatisoitu pilvipalvelumme huolehtii ehdotusten saattamisesta määrämuotoisena tietokantaan, jonka jälkeen tietoa on sujuvan käyttöliittymän avulla helppo selata, suodattaa ja kommentoida. Palvelun suunnittelun lähtökohtana ovat olleet nimenomaan arkkitehtuurikilpailun tuomarointityön erityispiirteet ja prosessi. 

Tietoa competition cloud

Tietoa 360 Maisemakone

Todenmukaiset ja helppokäyttöiset tulevaisuuden 360-parvekenäkymät asuntomarkkinointiin

Yhä useampi uuden kodin ostaja haluaa selvittää tulevat asuntonäkymät jo ennen kaupantekoa. Vauhdilla rakentuvilla uusilla alueilla sovelletaan 360-dronekuvauksen ja 3D-mallintamisen yhdistelmää tuottamaan vertailupanoraamat nykyisestä ja tulevasta tilanteesta, jopa asuntoparvekekohtaisesti.

Valmiilla alueilla voidaan käyttää samaa menetelmää tai vaihtoehtoisesti toteuttaa tarkka fotogrammetrinen 3D-malli jo olemassa olevasta ympäröivästä rakennuskannasta ja maisemasta. Teknologiaa on helppo soveltaa myös virtuaalimallipohjaisissa esityksissä ja sovelluksissa, sekä varhaisen suunnitteluvaiheen apuvälineenä niin arkkitehtien kuin tulevien asuntonäkymien täsmähinnoittelua pohtivien tarpeisiin.

Tietoa 360 maisemakone
Tietoa asuntomyyntikone.

Sovellus palvelee riippumatta ajasta ja paikasta

Digitaalisten sovellusten avulla brändi voi tehokkaasti lisätä näkyvyyttään suurille asiakasjoukoille. Viestinnän lisäksi sovelluksien avulla hoidetaan yhä enenevässä määrin myös asiakaspalvelua ja projekteja. Hyvä sovellus on saumaton osa brändin arvolupausta ja prosessia. Joissakin tapauksissa brändi saattaa elää vain digitaalisissa kohtaamispisteissä eli alustojen rajapinnoissa, verkkopalveluna ja siihen kytkeytyneinä toimijoina.

Toteuttamamme sovellukset ovat yleensä kehitetty tunnistettuun liiketoimintatarpeeseen ja liittyvät visuaalisten sisältöjen käsittelyyn ja jakamiseen. Kehitämme koko ajan tärkeimpiä sovelluksiamme, kuten Tietoa 360 Ilmakarttaa, Tietoa Competition Cloud -palvelua ja Tietoa 360 Maisemakonetta.

Mitä hyötyä on sovelluksesta?

Osa sisällöistä on mahdollista kokea ilman erityistä sovellusta. Esimerkiksi kuvia ja animaatioita voi jakaa ja katsella sellaisenaan lähes missä tahansa mediassa. Toisaalta kuvat ja animaatiot voivat olla osa sovellusta. Myös verkon yli toimiva korkealaatuinen asuntoesittelysivusto voi hyödyntää kokonaisuutta elävöittäviä variaatiokuvia.

  • Sovellusten kautta viestintä tapahtuu hallitussa brändiyhteydessä. Onnistuneet kohtaamiset kasvattavat brändisi arvoa.
  • Käyttäjäkokemuksen laatu on vakioitu. Käyttäjät valitsevat aina sujuvimman kanavan vuorovaikutukseen. 
  • Automaatio tekoälyllä tai ilman. Hyvä sovellus palvelee 24/7 ja on siksi käyttäjien ykkösvalinta.
  • Palveluprosessin selkeys, ennustettavuus, virheettömyys ja nopeus. Toimivat sovellukset lunastavat nämä lupaukset.
  • Skaalautuvuus ei ehkä kiinnosta yksittäistä käyttäjää, mutta sillä voi olla mullistava merkitys liiketoiminnan omistajalle.
  • Kohdentaminen, liidigenerointi ja analytiikka ovat erottamaton osa hyvää sovellusta. Lähemmäksi et etänä pääse.

Otaniemen rakennuksia ja maisemaa WEUP sovelluksessa.
Otaniemen kokokuvahanke Weup-sovelluksessa.

Millainen on hyvä sovellus?

Pitkästä listasta ominaisuuksia voi poimia muutaman tärkeän piirteen, joilla oma sovellus erottautuu positiivisella tavalla muista. Siksi kannattaa etukäteen varmistaa, että sovelluskehittäjäsi ottaa jo sovelluksen suunnitteluvaiheessa huomioon alla listatut ominaisuudet, sillä  niitä ei ole helppo siihen jälkikäteen lisätä:

  • Käyttökelpoinen. Sovellus ratkaisee ongelmat ja tyydyttää ne tarpeet, joita varten se on suunniteltu ja toteutettu.
  • Yhdenmukainen. Brändilinjauksia noudattava, sillä myös sovellukset ovat osa yrityksen viestintästrategiaa.
  • Kiehtova. Hyvä käyttökokemus (UX, User Experience) ja käyttöliittymä (UI, User Interface) lisäävät sovelluksen vetovoimaa.
  • Pelillinen. Videopelimäisyys jopa selainsovelluksissa on nykyään mahdollista.
  • Hauska. Sovelluksen käyttö tuottaa positiivista mielihyvää.
  • Luotettava. Itsestäänselvyys, mutta kuuluu listalle.

 

Sovelluksessa olevaa kuvaa asunnon parveekkeelta.
Jätkäsaari / Pollari 360-asuntonäkymät (nykyinen / tulevaisuus).

Miten hyvä sovellus toteutetaan?

Ennen sovelluksen suunnittelua on hyvä ymmärtää, mitä tarkoitusta varten sovellus tehdään, kuka on sen todellinen loppukäyttäjä ja mikä tarve sovelluksella on tarkoitus ratkaista.

  • Konkretisoidaan sovellusidea keskustelu- ja testauskelpoiseksi.
  • Varmistetaan tärkeimpien ominaisuuksien toimivuus käyttöliittymäluonnoksilla ja/tai demosovelluksella.
  • Valitaan, millä teknologialla sovellus toteutetaan. 
  • Asetetaan realistinen aikataulu ja budjetti. 
  • Työskennellään ammattimaisesti ammattilaisten kesken.
  • Hinta <> laatu & määrä <> toimitusnopeus = tasapainossa.

 

Sisällöt elävät erilaisissa sovellusympäristöissä

Visuaalisia sisältötyyppejä ovat:

Erilaisia sovellusympäristöjä ovat:

  • Työpöytäsovellukset (PC/Win, Mac/OSX)
  • Mobiilisovellukset (älypuhelimet ja tabletit)
  • WWW-sovellukset (selaimet)
  • Silmikkosovellukset (VR-/AR-lasit)
  • Showroom-sovellukset (CAVE, powerwall)

Havainnollistus erilaisista tavoista toteuttaa virtuaalimalli.
Erilaisia tapoja toteuttaa ja jakaa virtuaalimallikokemus.

Tietoan palvelumalli takaa sujuvat sovellukset

Kerro meille, keitä haluat palvella. Me kerromme, miten tavoitat heidät sovellusten avulla. Viemme sisältösi verkkoon ja mobiililaitteisiin, jotta sinä voit palvella asiakkaitasi paremmin monikanavaisesti.

 

Pyydä tarjous sujuvista sovelluksista

Lue lisää fotogrammetrian hyödyntämisestä rakennushankkeessa

Turun Pihlajaniemi visualisointikuvaa

3D-animaatio viestinnän visuaalisena kulmakivenä aluehankkeessa

Liikkuvan kuvan asema viestinnässä ja markkinoinnissa on kasvanut jatkuvasti sosiaalisen median alustojen kehityksen myötä. Kun Turun Pihlajaniemen visuaalisen viestinnän kokonaisuutta suunniteltiin, oli aluetta esittelevä 3D-animaatio keskeisessä roolissa.

Turun kaupunki käynnisti Pihlajaniemen...

Töölön kesäkatu referenssi, kuvituskuva

Töölön Kesäkatu - tietomallit haastavan korjaushankkeen kulmakivenä

Tietoa teki Auratum Asunnot kohteeseen lähtötietojen mittauksen laserkeilauksen ja fotogrammetrian avulla, johti hankkeen tietomallintamista sekä tuotti kohteeseen onnistuneet visualisointikuvat.

Töölön Kesäkatu, entinen Yleisradion toimitalo, on kokenut laajan muodonmuutoksen korjaushankkeessa,...

Makasiinirannan arkkitehtuurikilpailu, kuvituskuva

3D-animaatio markkinoi Makasiinirannan arkkitehtuurikilpailua ottamatta kantaa itse arkkitehtuuriin

Tietoa teki Helsingin kaupungille Makasiinirannan laatu- ja konseptikilpailuun markkinointivideon. Englanninkielinen video kertoo alueesta ja tavoitteli kilpailuun osallistujiksi myös kansainvälisiä arkkitehtitoimistoja.

Helsingin kaupunki järjestää kansainvälisen laatu- ja konseptikilpailun...

Kivistön alue, visualisointikuva

Leikkisät visualisointikuvat havainnollistavat Kivistön alueen kehitystä

Tietoa teki Kivistön aluesuunnitteluryhmälle alueen markkinointia varten lystikkäät visualisointikuvat, jotka esittelevät monipuolisella tavalla alueen toimintoja. Kuvien omaleimainen ilme kiinnittää katsojan huomion ja erottuu selkeästi tavanomaisempien visualisointikuvien virrasta.

Yli 15 000...

3D-animaatio vie havainnolliselle tutustumisretkelle Tuusulan Rykmentinpuiston tulevaisuuteen

Tietoan tekemä 3D-animaatio näyttää Rykmentinpuiston alueen tulevaisuuden vision. Senaatille, Tuusulan kunnalle ja Kruunuasunnoille tehty animaatiovideo havainnollistaa alueen tarjoamia monipuolisia mahdollisuuksia ja näyttää, miten entinen varuskunta-alue kehittyy monipuoliseksi kyläkaupungiksi.

...

Johanneksen kirkko ulkoa

Luotettavat lähtötiedot mahdollistivat Johanneksenkirkon julkisivun tarkan korjaussuunnittelun

Tietoa toteutti Johanneksenkirkon ulkovaipasta fotogrammetriset projektiokuvat kirkon julkisivujen korjaussuunnittelua varten. Projekti oli ensimmäinen laatuaan, sillä vastaavia mittatietoja ei tällä laajuudella ole aikaisemmin toteutettu.

Johanneksenkirkossa aloitettiin vuoden 2021 alulla mittava...

KIINNOSTAAKO VALMIIT SOVELLUKSEMME VAI RAKENNETAANKO TEILLE IHAN OMA? JUTELLAANPA NIISTÄ:
Tomas Westerholm

Tekniikka

Tomas Westerholm

Digijohtaja, Osakas

050 514 3390

tomas.westerholm@tietoa.fi

Tietia_new_flow

Tietoa Way of Doing Things

Palvelumallimme tehtävänä on varmistaa hankkeesi menestys. Mitä aiemmassa vaiheessa aloitamme yhteistyön, sitä enemmän virheetön työskentelymalli tuottaa sinulle tulosta ja työn mielekkyyttä. Saat uuden sujuvuuden teille sopivimmalla tavalla.

Sujuvuutta ja tuottavuutta koko hankkeen ajan
Hankekehitys    Suunnittelu    Markkinointi & Myynti    Rakentaminen    Käyttö & kehitys
PYYDÄ TARJOUS