Teknologian ja estetiikan voimaliitos
Investoi myös ulkonäköön
Teollisuus on kovien arvojen pelikenttä ja insinööriosaaminen sen ainoa valuutta. Vai onko? Kuluttujamarkkinassahan useimmat tuotteet myydään harkitun ja viimeistellyn viestinnän keinoin. Jokainen on kuluttaja ja osa kuluttajista on päätöksentekijöinä teollisuuden investoinneissa. Vaikutamme ostajiin samojen mekanismien kautta sinänsä riippumatta ostettavan ja myytävän kohteen koosta tai hinnasta. Menemällä ihon alle, tunteisiin ja alitajuntaan, voimme kiilata kärkeen kilpailijoiden ohi ja nousta järjen rinnalle ja jopa ohi viestimään prosessiemme, palvelujemme ja tuotteidemme laatua ja ylivoimaisuutta. Oikein tehty markkinointiviestintä on arvokasta vuorovaikutusta, joka johtaa toivottuihin tuloksiin. Joskus jopa seismisiin linjauksiin tulevaisuuden toimista.

Vakuuttavaa ja vaikuttavaa jälkeä järkevällä tavalla
Sinä tarvitset havainnollistamisaineistoa viestimään liiketoiminnastasi tai tuotteistasi ja edistämään niihin liittyviä osto- tai investointipäätöksiä. Haluat saada vaikuttavaa visuaalista sisältöä, mutta et vaivata liikaa päätäsi niiden tuotantoon liittyvillä yksityiskohdilla. Tai sitten sinulle on ihan selvää, mitä tarvitset ja haluat tuottaa vaikuttavaa havainnollistamismateriaalia osaavilla asiantuntijoilla. Molemmissa tapauksissa Tietoan sujuva visualisointiprosessi auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi.
Määrittelemme, konseptoimme, tuotamme ja autamme jatkohyödyntämään visualisointeja tuottavasti.

Visualisoinnin tavoitteen kirkastusta ja määrittelyä
Havainnollistamisen tuotantoprosessi alkaa määrittelyllä eli lähtötilanteen kartoituksella, sen tarpeiden ja tavoitteiden kirkastuksella yhteisessä palaverissa. Siinä ovat mukana tilaajan lisäksi esimerkiksi projektipäällikkö ja insinööri, kenties myös markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia.
Määrittelemme yhdessä havainnollistamisen tavoitteet, tarpeet ja vaatimukset. Tämän jälkeen käytössäsi on kirjallinen dokumentti, jonka avulla voit joko kilpailuttaa tai toteuttaa kanssamme tarvittavat visualisoinnit.
Visualisointitarpeiden määrittelyä selkeästi hinnoiteltuna pakettina
- Yhteisessä palaverissa selkeytetyt tavoitteet, jonka pohjalta laaditaan tarvittava määrittelydokumentti.
- Käytettävissä olevien materiaalien ja riittävien lähtötietojen kartoitus.
Määrittelyn jälkeen sinulla on ymmärrys siitä, mitä visualisoinnilla halutaan saavuttaa ja viestiä: kenelle, miksi ja missä muodossa.
Vahvaa visualisoinnin konseptointia ja käsikirjoittamista
Vaikuttavat visualisoinnit syntyvät asiakkaita puhuttelevasta konseptista. Sujuvan havainnollistamisaineiston tuotannon varmistaa vahva konsepti eli idea. Tässä prosessin vaiheessa luomme yhdessä moodboard-työskentelyn pohjalta visualisoinnin konseptin, tarinan ja käsikirjoituksen tuotantoa varten. Otamme konseptoinnissa huomioon myös suunnittelijoiden ja markkinoinnin näkemykset.
Jos sinulla ovat määrittelyt ja konsepti jo valmiina, voimme siirtyä suoraan tuotantovaiheeseen.
Sujuvaa visualisoinnin koordinointia ja tuotantoa
Määrittelyn ja konseptoinnin jälkeen on tuotannon vuoro. Koordinoimme ja analysoimme saamamme lähtöaineiston, jolloin havaitsemme ja ratkaisemme siinä mahdollisesti olevat ristiriidat ja yhteensopimattomuudet.
Suunnittelemme, toteutamme ja johdamme visualisoinnin tuotantoa konseptin mukaisesti. Huolehdimme kanssasi siitä, että tekniset seikat ovat sopivalla tarkkuudella oikein esitettynä ja toisaalta panostamme oman erikoisosaamisemme kuvan kautta visuaalisesti välittyvän epäsuoran viestin: näyttävyyden, uskottavuuden, sujuvuuden ja laadukkuuden avulla suoraan asiakkaan näköhermoon.
Hyvin koordinoitu tuotanto valmistuu sovitussa aikataulussa ja budjetissa. Havainnollistamisen lopputulos tukee haluttua mielikuvaa, motivoi ostamaan ja välittää informatiivisen ja teknisesti oikean viestin vastaanottajalle – asiakkaallesi.
Vaikuttavaa visualisoinnin hyödyntämistä
Saavutat myynti- ja mielikuvatavoitteesi hyödyntämällä visualisointiaineistoa monipuolisesti. Tarvittaessa analysoimme kerätyt tulokset ja annamme kehitysehdotuksia sekä ideoita aineiston lisähyödyntämiseen.
Sujuvan ja tuottavan prosessin ansiosta kasvatat ymmärrystä vaikuttavan visualisoinnin merkityksestä myynnissä ja brändin rakentamisessa. Opimme yhdessä lisää, miten vaikuttaa tavoittelemaasi kohderyhmään.
Tietoan palvelumalli on sujuvin ja tuottavin tapa ostaa visualisointia
Tietoan asiantuntijat hallitsevat laajemman kokonaisuuden kuin pelkän visualisointiaineiston tekemisen. Kun sinä haluat keskittyä omaan työhösi, me hoidamme puolestasi koko tuotannon. Käännämme tarpeesi teollisen visualisoinnin kielelle, jotta sinä voit esittää sen havainnollisesti muille.
Tutustu referenssinostoihin
Suomen Kansallisoopperan ja -baletin Oopperatalo Helsingissä valmistui 1990-luvun alussa. Rakennuksen talotekniikka, sisätilojen pinnat ja osa ulkorakenteista ovat tulleet käyttöikänsä päähän, ja talossa aloitetaan laaja peruskorjaushanke.
Helsingin Etelä-Haagassa sijaitsevaan, vuonna 1962 valmistuneeseen kulttuurihistoriallisesti arvokkaaseen koulurakennukseen toteutettiin mittava perusparannus ja laajennus vuosina 2023–2025. Sr-1-merkinnällä suojeltu rakennuskokonaisuus oli monelta osin rakenteiltaan ja pinnoiltaan alkuperäisessä...
OLEMME TÄÄLLÄ SINUA VARTEN
Toimiva tietomallintaminen
Olli Pääkkönen
Tiimipäällikkö, Havainnollistaminen



