Teknologian ja estetiikan voimaliitos

Investoi myös ulkonäköön


Teollisuus on kovien arvojen pelikenttä ja insinööriosaaminen sen ainoa valuutta. Vai onko? Kuluttujamarkkinassahan useimmat tuotteet myydään harkitun ja viimeistellyn viestinnän keinoin. Jokainen on kuluttaja ja osa kuluttajista on päätöksentekijöinä teollisuuden investoinneissa. Vaikutamme ostajiin samojen mekanismien kautta sinänsä riippumatta ostettavan ja myytävän kohteen koosta tai hinnasta. Menemällä ihon alle, tunteisiin ja alitajuntaan, voimme kiilata kärkeen kilpailijoiden ohi ja nousta järjen rinnalle ja jopa ohi viestimään prosessiemme, palvelujemme ja tuotteidemme laatua ja ylivoimaisuutta. Oikein tehty markkinointiviestintä on arvokasta vuorovaikutusta, joka johtaa toivottuihin tuloksiin. Joskus jopa seismisiin linjauksiin tulevaisuuden toimista.

Pyydä tarjous teollisen tekemisen havainnollistamisesta
Mallinnettu teollisuuden laite.

Vakuuttavaa ja vaikuttavaa jälkeä järkevällä tavalla

Sinä tarvitset havainnollistamisaineistoa viestimään liiketoiminnastasi tai tuotteistasi ja edistämään niihin liittyviä osto- tai investointipäätöksiä. Haluat saada vaikuttavaa visuaalista sisältöä, mutta et vaivata liikaa päätäsi niiden tuotantoon liittyvillä yksityiskohdilla. Tai sitten sinulle on ihan selvää, mitä tarvitset ja haluat tuottaa vaikuttavaa havainnollistamismateriaalia osaavilla asiantuntijoilla. Molemmissa tapauksissa Tietoan sujuva visualisointiprosessi auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi.

Määrittelemme, konseptoimme, tuotamme ja autamme jatkohyödyntämään visualisointeja tuottavasti.

Tietoa_palvelumalli

Visualisoinnin tavoitteen kirkastusta ja määrittelyä

Havainnollistamisen tuotantoprosessi alkaa määrittelyllä eli lähtötilanteen kartoituksella, sen tarpeiden ja tavoitteiden kirkastuksella yhteisessä palaverissa. Siinä ovat mukana tilaajan lisäksi esimerkiksi projektipäällikkö ja insinööri, kenties myös markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia.

Määrittelemme yhdessä havainnollistamisen tavoitteet, tarpeet ja vaatimukset. Tämän jälkeen käytössäsi on kirjallinen dokumentti, jonka avulla voit joko kilpailuttaa tai toteuttaa kanssamme tarvittavat visualisoinnit. 

Visualisointitarpeiden määrittelyä selkeästi hinnoiteltuna pakettina

  • Yhteisessä palaverissa selkeytetyt tavoitteet, jonka pohjalta laaditaan tarvittava määrittelydokumentti.
  • Käytettävissä olevien materiaalien ja riittävien lähtötietojen kartoitus.

Määrittelyn jälkeen sinulla on ymmärrys siitä, mitä visualisoinnilla halutaan saavuttaa ja viestiä: kenelle, miksi ja missä muodossa.

Tilaa määrittelypaketti hintaan 1000 € + alv

Vahvaa visualisoinnin konseptointia ja käsikirjoittamista

Vaikuttavat visualisoinnit syntyvät asiakkaita puhuttelevasta konseptista. Sujuvan havainnollistamisaineiston tuotannon varmistaa vahva konsepti eli idea. Tässä prosessin vaiheessa luomme yhdessä moodboard-työskentelyn pohjalta visualisoinnin konseptin, tarinan ja käsikirjoituksen tuotantoa varten. Otamme konseptoinnissa huomioon myös suunnittelijoiden ja markkinoinnin näkemykset. 

Jos sinulla ovat määrittelyt ja konsepti jo valmiina, voimme siirtyä suoraan tuotantovaiheeseen.

Sujuvaa visualisoinnin koordinointia ja tuotantoa 

Määrittelyn ja konseptoinnin jälkeen on tuotannon vuoro. Koordinoimme ja analysoimme saamamme lähtöaineiston, jolloin havaitsemme ja ratkaisemme siinä mahdollisesti olevat ristiriidat ja yhteensopimattomuudet.

Suunnittelemme, toteutamme ja johdamme visualisoinnin tuotantoa konseptin mukaisesti. Huolehdimme kanssasi siitä, että tekniset seikat ovat sopivalla tarkkuudella oikein esitettynä ja toisaalta panostamme oman erikoisosaamisemme kuvan kautta visuaalisesti välittyvän epäsuoran viestin: näyttävyyden, uskottavuuden, sujuvuuden ja laadukkuuden avulla suoraan asiakkaan näköhermoon.

Hyvin koordinoitu tuotanto valmistuu sovitussa aikataulussa ja budjetissa. Havainnollistamisen lopputulos tukee haluttua mielikuvaa, motivoi ostamaan ja välittää informatiivisen ja teknisesti oikean viestin vastaanottajalle – asiakkaallesi.

 

Vaikuttavaa visualisoinnin hyödyntämistä

Saavutat myynti- ja mielikuvatavoitteesi hyödyntämällä visualisointiaineistoa monipuolisesti. Tarvittaessa analysoimme kerätyt tulokset ja annamme kehitysehdotuksia sekä ideoita aineiston lisähyödyntämiseen.

Sujuvan ja tuottavan prosessin ansiosta kasvatat ymmärrystä vaikuttavan visualisoinnin merkityksestä myynnissä ja brändin rakentamisessa. Opimme yhdessä lisää, miten vaikuttaa tavoittelemaasi kohderyhmään.

 

Tietoan palvelumalli on sujuvin ja tuottavin tapa ostaa visualisointia

Tietoan asiantuntijat hallitsevat laajemman kokonaisuuden kuin pelkän visualisointiaineiston tekemisen. Kun sinä haluat keskittyä omaan työhösi, me hoidamme puolestasi koko tuotannon. Käännämme tarpeesi teollisen visualisoinnin kielelle, jotta sinä voit esittää sen havainnollisesti muille.

Pyydä tarjous teollisesta havainnollistamisesta

Tutustu referenssinostoihin

Turun Pihlajaniemi visualisointikuvaa

3D-animaatio viestinnän visuaalisena kulmakivenä aluehankkeessa

Liikkuvan kuvan asema viestinnässä ja markkinoinnissa on kasvanut jatkuvasti sosiaalisen median alustojen kehityksen myötä. Kun Turun Pihlajaniemen visuaalisen viestinnän kokonaisuutta suunniteltiin, oli aluetta esittelevä 3D-animaatio keskeisessä roolissa.

Turun kaupunki käynnisti Pihlajaniemen...

Töölön kesäkatu referenssi, kuvituskuva

Töölön Kesäkatu - tietomallit haastavan korjaushankkeen kulmakivenä

Tietoa teki Auratum Asunnot kohteeseen lähtötietojen mittauksen laserkeilauksen ja fotogrammetrian avulla, johti hankkeen tietomallintamista sekä tuotti kohteeseen onnistuneet visualisointikuvat.

Töölön Kesäkatu, entinen Yleisradion toimitalo, on kokenut laajan muodonmuutoksen korjaushankkeessa,...

Makasiinirannan arkkitehtuurikilpailu, kuvituskuva

3D-animaatio markkinoi Makasiinirannan arkkitehtuurikilpailua ottamatta kantaa itse arkkitehtuuriin

Tietoa teki Helsingin kaupungille Makasiinirannan laatu- ja konseptikilpailuun markkinointivideon. Englanninkielinen video kertoo alueesta ja tavoitteli kilpailuun osallistujiksi myös kansainvälisiä arkkitehtitoimistoja.

Helsingin kaupunki järjestää kansainvälisen laatu- ja konseptikilpailun...

OLEMME TÄÄLLÄ SINUA VARTEN

 
ilkka_Cave_torstai_190905-213

Ilkka Terho

Customer Director
ilkka.terho@tietoa.fi
+358 40 506 9133

 

olli_Tietoa_191003-808

Olli Pääkkönen

Yksikön päällikkö, Havainnollistamispalvelut
olli.paakkonen@tietoa.fi
+358 40 845 9159

 

Tietia_new_flow

Tietoa Way of Doing Things

Palvelumallimme tehtävänä on varmistaa hankkeesi menestys. Mitä aiemmassa vaiheessa aloitamme yhteistyön, sitä enemmän virheetön työskentelymalli tuottaa sinulle tulosta ja työn mielekkyyttä. Saat uuden sujuvuuden teille sopivimmalla tavalla.

Sujuvuutta ja tuottavuutta koko hankkeen ajan
Hankekehitys    Suunnittelu    Markkinointi & Myynti    Rakentaminen    Käyttö & kehitys
PYYDÄ TARJOUS